سیستم تضمین درآمد

Category : محصولات

شرکت های مخابراتي با مجموعه بزرگی از داده ها و گردش اطلاعات سر و کار دارند كه از فرآیندهاي صدور صورتحساب مربوطه پشتيباني مي‌كنند. فرآیندهاي صدور صورتحساب، فرآیندهايي دارای اتوماسیون مرکب و پیچیده است که داده‌ها و اطلاعات زیادی را به عنوان ورودی دریافت و میزان داده های پردازش شده زیادی در خروجی فرآیند است و امکان دارد که يكپارچگي داده‌ها در طي انتقال و پردازش دچار خدشه شده و باعث داده‌اي فاقد اطمينان شوند.
بدليل ماهيت فرآیند، عوامل زیادی موجب از دست رفتن درآمد می‌شود مانند تقلب‌ها، خطاهاي ناشي از مسیر تماس‌ها، خطاهاي شارژ كردن، فرآیندهاي نامطلوب و سیستم های يكپارچه و … که میتوان عوامل زیر را نام برد:
⦁ فراد داخلي
⦁ فراد از سوي ديگر اپراتورها
⦁ فراد بيروني
⦁ خطاهاي بهینه سازی مسیر تماس
⦁ خطاهاي نرخ گذاری
⦁ خطاهای شارژ كردن اعتباری
⦁ خطاهاي سيستم صدور صورتحساب
⦁ خطاهاي پرداخت اتصالات متقابل / شركا
⦁ يكپارچه سازي نامطلوب سيستم
⦁ داده هاي نامطلوب/ كاربرد نامطلوب داده ها
⦁ مديريت اعتبارات
⦁ بکارگیری محصولات و يا قيمت هاي جديد
⦁ فرآیندهای نامطلوب

تضمين درآمد، مشتمل بر فرآیندها و فعاليت‌هاي اپراتورهاي مخابراتي است و به منظور حصول اطمينان از اين امر كه صورتحساب مربوطه به كليه وجوه حاصله به درستي و با دقت صادر شده است و صورتحساب ارائه شده در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم بانکی دریافت و منافع مالی شرکت های مخابراتی را تأمین نماید. همچنین گزارش های لازم را برای اپراتور مخابراتی و سیستم بانکی فراهم ‌نماید.

اجرای فرآیند تضمین درآمد یا RA اثر بخشی در همه عوامل زیر داشته و نهایتاً منجر به بهینه‌سازی درآمد وصولی بصورت درصدي از ارزش مجموع كالاها و خدمات ارائه شده است.


Leave a Reply